Stichting Zienderogen

Haïti (deze is tijdelijk uitgesteld vanwege onrusten in het land)

In de afgelopen 3 jaar zijn de oogartsen van Stichting Leer Anderen Helpen (SLAH) meerdere malen samen met teamleden van Stichting Zienderogen afgereisd naar Passe Catabois op Haïti. We helpen daar samen elk jaar heel veel mensen, Stichting Zienderogen voorziet namelijk elk jaar ongeveer 400 mensen van brillen. De oogartsen richten zich op pathologie; voornamelijk infecties, cataract en steeds meer glaucoom. In de verre omgeving is geen reguliere opticien, optometrische of oogheelkundige hulp voor handen en het ziet er niet naar uit dat deze in de komende jaren daar zal komen.