Uniek kunstwerk en tevens spaarpot voor Stichting Zienderogen

Al meer dan veertig jaar zet onze stichting zich in met het verstrekken van brillen en hulpmiddelen voor de armste der armen op de wereld. Op verzoek van een goede doelen instelling ter plaatse, zoals het Rode Kruis, Leger des Heils of Caritas, verzorgen vakkundige vrijwilligers zes a zeven missies per jaar naar arme gebieden. De kosten voor reizen en transport, alsmede het maken en verstrekken van brillen vergt veel geld. De bijdrage van sponsors en donaties lopen echter terug.

Bram Bol van Stichting Zienderogen: “Met het idee van een kunstwerk in de vorm van een ‘oog’ en tevens ‘spaarpot’ hopen wij op de steun van opticiens om onze doelen te kunnen blijven verwezenlijken. De spaarpot is bedoeld voor op de toonbank voor die klanten die de service van de opticien met een donatie willen belonen De spaarpot is uitgevoerd in bronskleur en is ontworpen door beeldend kunstenaar Robert Bos, tevens een gewaardeerde collega opticien. Hiermee staat de spaarpot dus niet alleen mooi op de toonbank, de opticien kan ook een mooi PR moment creëren.”

Door een donatie vanaf zestig euro te schenken aan onze stichting, ontvangt u de spaarpot, inclusief een persbericht met foto van de spaarpot voor het gebruik in krant of consumentenfolders van Stichting Zienderogen.

U kunt uw gift overmaken op:

IBAN: NL20INGB0001020100
Dorpsstraat 137
1546 LH Jisp
ovv: spaaroog/ naam optiek/ plaats