Nationale Oogcollecte: collectanten en organisatoren gezocht!

In het najaar van 2009 vindt voor de eerste keer de Nationale Oogcollecte plaats. De collecte is een samenwerking tussen Stichting Oogfonds Nederland en Vereniging Bartiméus Sonneheerdt. Met de Nationale Oogcollecte wordt geld ingezameld voor wetenschappelijk onderzoek naar oogaandoeningen. Dat kunnen aangeboren beperkingen of aandoeningen zijn, maar ook aandoeningen als gevolg van vergrijzing of welvaartsziekten.

De opbrengsten van de collecte worden besteed aan veelbelovend onderzoek dat door geldgebrek blijft liggen. Bartiméus Sonneheerdt en Oogfonds Nederland financieren tal van projecten op het gebied van toegankelijkheid, wetenschappelijk onderzoek, voorlichting en belangenbehartiging (Oogfonds).

Om de Nationale Oogcollecte tot een succes te maken, zijn wij hard op zoek naar mensen die willen collecteren of mee willen helpen de collecte te organiseren. Wilt u zich aanmelden of meer weten over de Nationale Oogcollecte? Kijk dan op www.oogcollecte.nl of bel met Monique Kleijnen, tel. 06 – 29 07 39 87. Hartelijk dank!