Missieverslag Kenia online!

Op uitnodiging van Stichting Oloonkolin gingen Megan, Kim, Maikel en Rob aan het werk voor de, misschien wel bekendste Afrikaanse stam, de Maasai. Van oudsher waren de Maasai nomaden, die met hun kuddes vee rond trokken door Oost-Afrika. Sinds enkele decennia, echter, is geleidelijk aan hun traditionele levenswijze een eind gekomen door steeds verdere verdeling van gronden, waardoor de Maasai niet langer ongehinderd kunnen rondtrekken. Veel Maasai hebben zich dan ook inmiddels gevestigd in nederzettingen en dorpen, onder meer in het gebied Trans Mara, wat ligt in het zuidwestelijk deel van Kenia, Narok county, midden in de Rift Valley (een provincie in Kenia). In het gebied Trans Mara leven bijna driehonderdduizend Maasai.

Lees hier alles over de missie; van de angst dat het Ebola alarm afging, de keutels op de werkvloer, de selfie koning Emanuel en niet te vergeten over het harde werken: bijna 2000 metingen in slechts 8 dagen tijd!

Wil je het hele verslag lezen, inclusief prachtig fotomateriaal, dan bevelen graag het uitgebreide verslag van Megan aan.