Contract Ministerie van Onderwijs Albanië

Eindelijk heeft onze onvermoeibare contactpersoon in Tirana, Bardhyl Selimi (hij is leraar natuur- en wiskunde, alsook lector in de filosofie aan de Universiteit van Tirana), het contract met het Ministerie van Onderwijs rond gekregen. De Minister werd geconfronteerd met onze ‘staat van verdiensten’ over 41 jaar inzet voor goede doelen en heeft het groene licht gegeven. Er ligt een contract en mevrouw Reihan Shkreta is met ons blij, dat eindelijk de kogel door de kerk is. Hoop dat dezer dagen het Application Form bij Wilde Ganzen binnenkomt. In elk geval heeft Zienderogen zijn handtekening onder de overeen-komst gezet. Aan de verplichting E. 150.000.- bijeen te brengen, moet met behulp van beide sponsors te doen zijn. En niet te vergeten onze Kringloopwinkel!!

In het contract worden verschillende punten beschreven. Het bestaande gebouw van de blindenschool wordt uitgebreid met een nieuw te bouwen gebouw (twee of drie verdiepingen) waarna plaats zal zijn voor extra klaslokalen en andere ruimtes. 10% van de investering zal betaald worden door het Albanese Ministerie van Onderwijs. Wanneer de bouw voltooid is zal Stichting Zienderogen de school helpen aan verschillende materialen zoals braillepapier en muziekinstrumenten. Het Ministerie zal de nieuwe klaslokalen voorzien van meubels. Stichting Zienderogen zal de blindenschool blijvend ondersteunen met technische zaken zoals trainingen voor het gebruik van de brailleprinters.